Kambodja och Bangkok

Oj mycket har hant och jag har inte orkat uppdatera nagonting alls (jag ar faktiskt pa semester nu). For tillfallet befinner vi oss i bangkok och ska senare ikvall ta ett nattag soderut for att slutligen forhoppningsvis hamna pa koh samui imorgon klockan 11.22. Tyvarr fanns det inga sovplatser kvar sa vi far allt vackert sitta i andra klass hela resan men det ska nog ga bra. Obekvama resor ar en del av upplevelsen har jag hort.
Den senaste veckan har vi rest runt i kambodja med var intrepid grupp som vi lamnade i lordags. Hojdpunkten pa kambodjaresan var sjalvklart Angkor Wat (egentligen den enda anledningen till att vi valde att aka till kambodja). Forsta morgonen mottes vi kvart i fem for att se soluppgangen over templet och trots att det var ganska kampigt att ta sig upp ur sangen klockan fyra sa var det helt klart vart det. Om ni nagonsin bestammer er for att aka till sydostasien borde ni titta forbi for aven om det ar aningens dyrt och sjukt mycket turister sa var det bland det ballaste jag sett i hela mitt liv.
Vi passade aven pa att prova den mycket omtalade frukten durian. Det luktar skit och smakar lok med avokadokonsistens och ar ofta mycket omtyckt bland folket i de har landerna. Inte sarskilt god men inte helt acklig heller. Konstig mest.
Planen ar nu som sagt att vi ska ta oss ner till lite oar och ha riktig semester. Att resa med en grupp ar minst sagt anstrangande. Man far aldrig sova langre an till absolut som langst halv atta (men det ar om man har tur) och man ska gora saker hela tiden och man agnar sakert en tredjedel av tiden at att resa. Nu ar det sol, bad och vila som galler den kommande manaden och sedan blir det nya tag nar vi tar oss ner till malaysia och sen indien.

Jag kan aven passa pa att beratta att vi har bytt vara simkort till thailandksa simkort sa om ni nu mot all formodan skulle behova ha tag i oss sa ar det ingen mening att prova med vara svenska nummer for de fungerar anda inte. Leos nummer ar 0824986086 och sen far ni byta ut forsta nollan mot thailans landskod vad det nu kan vara. Jag har ingen aning om vad mitt nummer ar men om ni behover ha tag pa mig sa ar jag formodligen med leo sa det spelar ingen roll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0