Hanoi

Hanoi ar fantastiskt. Jag trodde att staden skulle vara storre an den ar men sahar i efterhand sa tycker jag nog att det ar ganska skont att den inte ar det (igar bestamde vi oss namligen for att vi skulle ga igenom hela staden for att fa se sa mycket som mojligt pa vag till andra sidan dar leo ville titta pa "new urban zone"). Jag ar inte sa bra pa det dar med varme sa jag praktiskt taget smalte bort pa var lite drygt tre timmar langa vandring. Iof sa pausade vi mer an vi gick men anda, det ar sjukt varmt i den har staden!
Maten ar god men hittills framforallt billig. Igar bestamde sig Leo for att han minsann skulle ata groda och sagt och gjort, groda till lunch blev det. Kanske inte det godaste jag atit men a andra sidan inte det ackligaste heller (betydligt battre an karelska piroger tex).
Det som ar mest intressant med att bestalla mat har ar att man aldrig riktigt vet vad man far pa talriken i slutandan. Ingen forstar vad man menar. Nar man bestaller cola far man vatten och bestaller man gris far man kyckling (eller iaf sa far man svamp om man bestaller beef). Till var stora lattnad sa har de flesta restauranger engelska menyer men problemet har visat sig vara det att den som skrev menyerna inte verkar kunnat engelska eftersom det som star i den engelska menyn sallan ar samma sak som det som ligger framfor dig nar maten val ar serverad.
Vart hotell som vi bott pa hittills ar bra (gratis frukost och fri tillgang till internet) men imorgon sa checkar vi ut for att mota upp men den grupp som vi de tva kommande veckorna ska resa runt med i vietnam och senare kanske en del av dem aven i kambodja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0