Svar till Ivan och Virve

Hej mina sma alsklingar!

1.Det ar jattevarmt, sakert 30 grader minst. Ibland kanns det nastan som att det ar sa varmt att pappa skulle kunna baka brod utan ugn ute pa gatan.

2. Det tog oss 14 timmar att aka hit men da var vi tvugna att mellanlanda i bankok (som ar huvudstad i thailand) eftersom det inte gick nagra flyg hela vagen. Det tog 9 timmar och 30 min fran stockholm till bankok och sedan tog det 1 timme och 30 minuter fran bankok till hanoi.

3. 100 000 dong ar lika mycket som 40 svenska kornor sa da kan ni fa i mattelaxa att rakna ut hur manga svenska kronor det gar pa 1 000 000 000 dong.

4. Det dar med kandisar ar lite svart att svara pa eftersom jag inte vet nagot om vietnamesiska kandisar, varken hur dom ser ut eller var dom finns men nagra svenska kandisar har jag iaf inte sett.

puss pa er!


Kommentarer
Postat av: Malin

Är maten god?

puss puss

/mamma

2008-10-03 @ 07:43:54
URL: http://twoswedishcottages.blogspot.com/
Postat av: Helene

Hej Hjärtat . hoppas allt är bra.

Behöver veta om du kommer ihåg best. du skickade iväg sista dagen. vi har inget underlag, och skulle behöva få kontakt med dig. krama Leo. Alla hälsar ( utom Elina)!!!!! Kram Helene

2008-10-03 @ 11:25:30
Postat av: Johanna

Hej snuttisar! Saknar er massor!

Skulle bara tillägga helenes email, utifall att ni inte hade lagt den på minnet så att ni kan skicka svar till henne, skulle vara lite jobbigt annars.

Puss på er! <3



[email protected]

2008-10-03 @ 11:45:01
Postat av: älsk

emma uppdatera snart igen. jag har varit på bal o på fest i en bastu i helgen,kanske inte fullt så exotiskt som dina äventyr. men alltid något iaf. puss!!!

2008-10-06 @ 19:32:34
Postat av: Ivan och Virve

Matteläxan; 400 000 kronor. Skicka pengarna direkt!!De kan vi köpa en ny bil för./Ivan



Virve ska dra den där gåtan i skolan. Undra om fröken klarar det. Jag har spelat sju matcher i helgen och gjort tjugofyra mål/Virve



Vad gör ni egentligen i hanoi har ni varit på något museum eller något annat roligt? Vad får ni för

mat i hanoi. /Ivan.

Ka Gonatt

2008-10-06 @ 20:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0