Koh Samui

Efter en lag och trottsam tag/buss/batresa sa kom vi i tisdags fram till Koh Samui. Det ar precis likadant som pa alla bilsder man ser med langa vita strander och klart vatten. Dock sa ar det ganska tomt pa folk eftersom hogsasongen inte har borjat an men det kan ju vara ganska skont tycker vi.
Vi var himla nojda med att vi hade hittat en sadan billig bungalow (500 bath per natt for bada oss) men nar vi val kom fram visade det sig att vi inte skulle fa bo ensamma. I varat badrum bor det bade jattespindlar och muterade tusenfotingar som vi lite forsiktigt spolar ner i avloppet med rumpduschen. Annars ar det trevligt. Man far gratis vatten och det ar tio minters traskande for att komma till stranden.
Jag har aven lart mig att laga stark god thaisas av en tant pa en restaurang vi var pa i forrgar kvall. Sasen som de serverade till maten var sa sjukt god att jag var tvungen att fraga om jag kunde fa receptet sa att ni kan fa smaka pa den nar jag kommer hem. Eftersom de inte (tror jag) visste vad ingredienserna hette pa engelska sa fick jag en lektion i hur man gjorde av kocken sjalv och fick darmed en van pa kopet. Vi dricksade bra kan jag meddela.
Igar tog vi hoger istallet for vanster utanfor varat hotell vilket resulterade i att vi hamnade i djungeln typ. Vi bor pa en udde i en liten sjo och tydligen sa gar det en liten slingrig stig runt udden som vi hamnade pa. Det tog en halvtimme att ta oss lika langt som vi annars kunde ha gatt pa tre minuter men pa vagen traffade vi en vattenbuffel, tva tusen spindelnat och ett par grodor (som kan ha varit lov).
Imorgon ska vi formodligen byta strand och sedan ska vi forsoka ta oss till koh pagnang for att fira fullmane den 12 november.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej,

låter härligt. här hemma är det kallt och det ska visst bli snö i natt.

Puss

/Mamma

2008-10-30 @ 15:29:48
URL: http://twoswedishcottages.blogspot.com/
Postat av: Malin

Hej Emmsen,

vi saknar dig. Ta hand om er!

puss igen

/mamma

2008-11-07 @ 18:54:53
URL: http://twoswedishcottages.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0