Halong Bay och plaskande tradockor

Vi har nu mott upp med var grupp och de ar helt okej. Kan absolut tanka mig att resa runt med dem i tva veckor (som om jag i annat fall hade haft nagot val). Guiden ar ocksa himla sot. Han paminnier mig om Gigi guiden i Momo och kampen om tiden om ni har last den. Hans historier tar liksom aldrig slut om ni forstar vad jag menar..
I sondags var vi pa waterpuppet show. Det var...en upplevelse. Det ser ut som en teaterscen fast istallet for sjalva scenen sa ar det vatten dar och istallet for skadespelare sa ar det tradockor malade i starka farger som tumlar runt i vattnet styrda av manniskor som star bakom ett skynke. Jag vet att det kan lata som en kul grej men det var det alltsa inte. Skittrakigt skulle man nastan kunna saga men eftersom man enligt guidboken inte far lamna Hanoi utan att ha sett det sa var det val lika bra att det blev av for nu ar jag himla sugen pa att dra vidare.
Igar akte vi ut till Halong Bay som ligger 4 timmars bilresa utanfor Hanoi. Det var helt otroligt haftigt, jag har lite svart att hitta bra ord att beskriva det med men det var ju langt mer haftigare an stockholms skargard iaf. En massa oar med hoga branta klippor som stupade 30 meter rakt ner i vattnet dar det vaxte buskar och sma sma trad (hur de nu lyckades klamra sig fast kan jag da rakt inte forsta). Runt on cirkulerade det stora rovfaglar, de sag precis ut som riktiga sjorovaroar!
Det fanns en massa grottor och sjalvklart skulle vi in och vandra i en av dem. Trots att grottan var fylld med turister var det anda en av de ballaste upplevelserna hittills. Var guide pekade ut en massa figurer och grejer i stenformationerna som vi andra (jag och leo iaf) hade vissa problem med att hitta men i gengald sa hittade vi en massa egna djur, aliens och fotter sa det gick val pa ett ut skulle jag tro?
Efter det skulle det badas och det var himlans tur for man blir svettig av att klattra i berg i over 35 graders varme. Baten korde ut en bit fran grottan till klarare vatten och sedan sattes det ner en stege och badandet var i full gang. Man fick hoppa fran taket, det var ballt.
Idag ar vi tillbaka i Hanoi och ikvall ska vi ta ett nattag till Hoi. Vi ska val sa smaningom forsoka att lagga upp lite bilder nagonstans men det far vanta ett tag till.
Nu ska vi duscha och sedan kopa ett objektiv till kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0