Langkawi

Till att borja med sa ar svaret pa fragan om bilerna ja. De finns pa facebook pa min profil men tyvarr ar internet sa langsmt har sa jag orkar inte lagga upp nagra bilder och nu har dessutom kameran gatt sonder sa det kan nog ta ett tag innan det blir nagra fler bilder om det nu blir nagra alls. Jag har inte kopt nagot objektiv till kameran eftersom det kostar ungefar fyra gangre sa mkt som Lisa sa att man kunde kopa ett for hemma och dessutom vet jag ingenting om objektiv och alla som jag har sett har ar skitstora och de har inga mindre (sager de). Jag ar inget prffs lixom.

Nu ar vi pa Lngkawi men ar snart pa vag harifran. Planen ar att vi den 29 ska forsoka ta oss fran den har on och ner till en regnskogspark som heter Tama Negara tror jag. Verkar lattare sagt an gjort men det ska nog ga bra aven om det kanske tar sin lilla tid..

Jag kan aven meddela att vi mar bra och inte har utsatts for varken terrordad eller andra hemskheter (har fatt oroliga sms fran mamms och morf sa jag passar pa att lugna alla pa en gang) och att vi inte planerar att gora det heller.

Langkawi ar himla fint och vi har badat i vattenfall, tittat pa apor och sett en dinosaurie. Jag ar inte riktigt saker pa om det var en dinosaurie eller om det bara var en javligt stor odla men den bodde i en buske i Kuha som ar Langkawis storsta och jag tror enda stad. Vattenfallet var ballt, det var forst en massa sma bassanger som det rann vatten mellan sa att det hade bildats som sma vattenrutschkanor mellan dem och sedan en bit langre ner kom det ett vattenfall som man skulle akta sig for att ramla ner i eftersom det skulle betyda doden. Vattnet var hyffsat kallt men det var sjukt kul och himla skont efter att ha forst cycklat tva mil (av nagon anledning bestamde vi oss for att hyra cycklar istallet for att ta taxi trots att det var sjukt varmt och vattenfallet lag tva mil bort) och sedan knatat upp for sjukt manga trappsteg.

For att fira att vi har varit talmodiga nog att sta ut med varandra i ett ar var vi och at varldens kalasmiddag. Vi at hummer, krabba och tigerrakor for motsvarande 600 svenska kronor vilket ar ungefar vad vi lagger pa mat under en vecka. Det var himla frasigt for man fick plocka ut sjalv vilka skaldjur man ville ata och sedan vagde de dem och sa betalade man per kg. Jag tyckte att det var tufft medans Leo mest tyckte att krabborna hade personlighet eftersom de kunde spratla och inte ville ge dem en dodsdom, sa jag fick valja hans ocksa. Himla gott var det iaf och matt blev  man. Jag kommer inte ata skaldjur pa ett tag kan jag meddela men det gor inte sa mycket eftersom vi anda ska till indien snart och dar ater man bara bonor och linser har jag hort..

Nu kommer jag inte hora av mig pa minst en vecka for internet i regnskogen blir nog svart att hitta och om det finns kommer det att vara sjukt langsamt sa ni far halla er tills jag ar i Kuala Lumpur (det tar ju anda typ en vecka mellan mina inlagg sa det spelar ju kanske ingen roll).

Kommentarer
Postat av: Malin

Förmodlige var det en dinosaurie, har hört att de är vanliga i utlandet!

Puss

/Mamma

2008-11-27 @ 18:02:30
URL: http://twoswedishcottages.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0