Varanasi

Nu borjar resan dra sig mot sitt slut och jag vet inte riktigt om jag tycker att det ar en bra eller en dalig sak. Det har har kanske varit det allra basta jag gjort i hela mitt liv och en alldeles fantastisk upplevelse men jag borjar bli trott pa att bo i en ryggsack, att alltid vara pa vag nagonstans och att ingen nagonsin forstar vad man vill. Det ska bli skont att komma hem igen men jag kommer sakna det har och jag vill absolut gora en liknande resa igen nagon gang senare i livet.


Men nu var det Varanasi jag skulle beratta om. Vi flog hit fran Goa och mellanlandade i Mumbai (Bombay) och resan tog allt som allt 4 timmar istallet for tre dygn som det hade tagit med buss. Flygbiljetterna var en vard investering aven om det sved lite i planboken... Vi bodde i ett Maharadjapalats som byggts om till hotell och vi hade bade varmvatten och ac (aven om vi inte kunde anvanda den eftersom fjarrkontrollen saknades).

Det ar kallt har uppe i norr sa vi har antligen fatt anvandning for jackorna som vi burit runt pa sen Vietnam och jag hade aven inhandlat ett par byxor i Panaji sa vi var val forberedda. Kallt i vara matt matt ar ca 16 grader celcius om ni undrar. Vi har gjort allt sadant dar som man ska gora i Varanasi. Akt bat pa floden och tittat pa brinnande dongar, blivit inlurade i sma grander for att titta pa folk som vaver siden och sen blivit inlurade i en butik dar de forsoker salja pa en allt fran sariis till halsdukar, vi har besokt ett tempel och blivit valsignade och vi har vandrat langs floden, tittat pa ghatsen och sett fler doingar och tiggare. Vi har aven gjort andra saker som blivit masserade (okej leo blev masserad eftersom jag var tjej och massoren man och han var orolig att folk skulle titta konstigt), atit pa stans "basta restaurang" och gatt vilse pa smagator. Stans basta restaurang enligt lonely planet lag pa bottenvaningen i ett hotell och var enligt oss inte sarskilt bra och alldels for dyr. Kycklingen var ra i mitten och en lask kostade 100 Rs (5 ggr priset mot vad det kostar pa varat ganska dyra hotell). Vi slapp iaf betala for kycklingen sa notan gick "bara" pa dryga 1000 Rs vilket fortfarande ar 3 ggr priset vi brukar betala for betydligt battre och godare mat. Dessutom var servicen fruktansvard och vi dricksade ingenting! Som tur var slapp vi magsjuka och nu ar allt frid och frojd (forutom att jag kraktes lite inatt men det ar bra nu sa inget att oroa sig for).

Ikvall tar vi nattaget till Agra for att sedan stanna dar ett par dagar och kolla pa Taj Mahal och fortet och lite marknadert kanske och sedan bar det av till Delhi och sedan kara vanner, sedan ar det dags att packa vaskan och bege sig av hem till kara gamla sverige igen.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vi längtar och väntar...

Puss och God Jul

/mamma

2008-12-22 @ 23:07:38
URL: http://twoswedishcottages.blogspot.com/
Postat av: Malin

God Jul igen.

Många pussar och kramar

/Mamma

2008-12-25 @ 10:36:35
URL: http://twoswedishcottages.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0