Taman Negara och Kuala Lumpur

Efter en del kranglande sa lyckades vi ta oss till Taman Negara nationalpark. Trotta och hungriga efter mer en ett dygns resa kravlade vi oss bort till ett av de dyrare och battre hotellen for att slippa ackliga smakryp som vi tyckte oss ha fatt tillrackligt av (vi had en liten incident med en kackelacka i leos har pa langkawi). Det visade sig ju senare att det var bortslosade pengar eftersom vi hittade en muterad jattespindel pa leos vaska och en kackelacka i rummet.
I regnskogen gick vi 100 mil kandes det som aven om det egentligen var typ 5 km (kan inte direkt pasta att man blir fit av att ligga pa stranden i fem veckor och ata godis... Vi klattrade upp pa ett berg och njot av utsikten och sedan gick vi hem igen. Dag 2 tog vi en bat pa floden och akte till ett vattenfall dar man tydligen skulle kunna bada. Sa var inte fallet. Hade vi forsokt bada hade vi formodligen druknat i den starka strommen sa det var ju tur att vi inte gjorde det...

Resan till Kuala Lumpur var som tur var ganska snabb och smartfri. Vi bor pa ett himla mysigt hotell i china town och har gjort alla sadana dar saker som man ska gora som turist. Vi har varit uppe i Petrona towers, vi har vandrat runt i shoppinggallerior, vi har vandrat runt i staden och vi har varit pa Nationalmuseet. Ikvall ska vi aven pa nattmarknad i Chinatown som ligger precis pa samma gata som varat hotell och imorgon bitti sa flyger vi till Chennai i sodra indien.

Jag ar sjukt trott pa ris, nudlar och friterad kyckling sa den som forsoker bjuda mig pa det nar jag kommer hem kan inte rakna med att fa nagra julklappar nasta ar (eller nagonsin mer). Jag antar att detta aven kommer involvera indisk mat da. Jag raknar med att min kara familj bjuder mig pa nagot av foljande alternativ till middag nar jag kommer hem.
1. Kottbullar med potatismos, rarorda lingon och graddsas
2. Flask med loksas och potatis
3. En god kottbit med kokt potatis och rodvinsas
4. Grillad kyckling med rostade rotsaker och tzatziki (som pappa gor det)
5. Fisksoppa med aioli och hembakat brod
6. Kuk i vin (forlat ordvalet men jag har ingen aning om hur det riktiga namnet stavas men mamma fattar vad jag menar iaf och det ar ju det viktiga)

Som tack lovar jag att bjuda tillbaka pa nagot (eller allt) som jag lart mig laga av sota sma thaikvinnor och vietnameskvinnor (i sinomtid nar jag aterigen har hamtat mig fran min overdosering av asiatmat).

Kommentarer
Postat av: Malin

Det ska bli, du kanske även kan tänka dig rensadel med hasselbackspotatis? men sedan får du lära mig att göra papayasalladen.

Puss

/Mamma

2008-12-06 @ 12:45:55
URL: http://twoswedishcottages.blogspot.com/
Postat av: mik

coq au vin emmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!















ps. var utsikten mkt att njuta av?

2008-12-08 @ 18:41:52
Postat av: mick

coq au vin emmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!















ps. var utsikten mkt att njuta av?

2008-12-08 @ 18:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0