Goa

Oj jag vet inte ens var jag ska borja... Vi har nu tagit oss fran Kuala Lumpur till Goa i sodra indien och resan hit kan vara det varsta jag gjort i hela mitt liv. 36 timmar pa buss med max en timmas stop mellan och under stoppen skulle man fixa nya biljetter for att kunna ta sig vidare. Ingen mat, ordentlig somn eller dusch pa 36 timmar. Dessutom korde en rickshaforare ivag med min fina kamera och mitt nyinkopta objektiv sa jag kan inte direkt pasta att mina forsta 36 timmar i indien gav mig en sarskilt bra bild av indierna. Det ar ju tur att jag varit har innan sa jag vet att de ar snalla egentligen (de flesta iaf) och gav dem en ny chans.
Efter ett dygns stop i Punaji dar vi fixade flygbiljetter till Varanasi och kopte en enganskamera for vi vidare till Anjuna som ar en strand och ligger strax norr om Punaji som ar den storsta staden i Goa. Har ar det bra vader fro forsta gangen sa vi ar glada och nojda och vi lyckades hitta ett himla mysigt hotell for bara 500 ruppar natten. Agaren ar ocksa himla gullig sa vi stannar har ett par dagar och vilar upp oss efter mardromsdygnen och laddar for varanasi, agra och delhi.
Maten ar fantastisk maste jag bara saga. Naan kan ju vara det godaste brod som nagonsin gjorts och indiens indier gor det hundrea gander battre an alla andra landers indier. Dessutom har jag en forkarlek for all mat man far ata med brod istallet for ris, potatis eller vad det nu kan tankas vara. Det kan delvis bero pa att jag ar himla fortjust i att ata med handerna.. Och det ar ju allmant kant att indierna ar himla bra pa mat och kryddblandningar och jag kan inte annat an halla med. Dessutom har de fruktansvart god mango som jag kommer ata mig fordarvad pa.
For den som undrar sa gar varat plan klockan tva pa natten (tror vi, kan vara pa dagen oxa) fran delhi till stockholm, mellanlandar i wien och sedan kommer vi till arlanda nagon gang klockan tio pa morgonen fredagen den 2 januari. Planen ar att Mickan ska mota mig pa centralen med en jacka men om mamma eller pappa eller magnus eller tove skulle befinna sig i stockholm och ha nagon form av jullov da sa skulle vi inte tacka nej till att bli upphamtade (las snaaaalla sota jag gor vad som helst om jag slipper bara pa min astunga ryggsack och far komma hem utan att behova anvanda kommualtrafiken, jag kan tom tanka mig att dricka blabarssoppa om det nu ar nagon som tycker att den far ut nagot av det).

Kommentarer
Postat av: Malin

Det värsta är att vi nog är i Blekinge på Mathias bröllop men mormor och morfar kan nog komma!

Puss

/Mamma

2008-12-11 @ 21:45:55
URL: http://twoswedishcottages.blogspot.com/
Postat av: Lena i Uppsala

Hej!

Till slut hittade jag till din blogg. Vet ej hur man aanvänder den, men försöker. Igår var alla våra barn och barnbarn här och firade Görns 70årsdag -låter jättegammalt eller hus? Kul att ses allihoo! Barna hade lussetåg och därefter sälade de vid bastun. Har du sälat hos oss?

Passa på att prova parata - ett bröd med bl a koriander inuti. G och jag blev jättetjocka på kuppen. Du har väl lämnat Goa nu, annars kan jag rekommendera strandhyddan Lucky Star på Baga beach söder om Anjuna. Fantastisk fisk mm. G och jag längtde dit 1999:- för en vecka nu före jul (fast utan hotell). Men vi åker till Gotland och firar stora syrran också 70 år.

God jul och gott nytt år på dig!

Lena

2008-12-14 @ 11:30:07
Postat av: mick

jag kan inte lova något, men jag har ju en bil (i och för sig en trasig en) och liman ett körkort, så kanske vi skulle kunna ta en tripp till arlanda. Dock är det kanske jättedyrt med bensin?



ps. Det kommer bara att hända om du äter blåbärssoppa.

2008-12-14 @ 18:26:15
Postat av: Tove

Vi har långt och härligt jullov med amssor av innebandy och fotboll, men om jag minns rätt, vilket jag brukar göra, så är 2/1 helt ledig. Jag har också sett i din pappas ögon att han kommer att stå där redan vid 12-slaget och vänta!! kanske med en termos blåbärssoppa? Å Emma var bara glad att jag inte var med på bussen 36 timmar utan mat, jag kan bara tänka mig, å säkert du med...



Puss till er båda!

2008-12-15 @ 09:01:34
Postat av: Malin

Mormor och morfar är också beredda att hämta och vill om inte annat att ni kommer ut ett dygn till udden där ni kan bli fulproppade med svensk julmat!

puss

mamsen

2008-12-21 @ 13:51:05
URL: http://twoswedishcottages.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0