Agra

God Jul i efterskott.

Som sagt sa tog vi ju nattaget fran Varanasi till Agra och det var en inte helt plesant upplevelse om jag far saga det sjalv. For det forsta sa sov jag langst ner (allt som allt finns det tre sangar pa rad lodratt) sa under natten sa var det folk som satte sig vid mina fotter av en anledning jag inte kanner till. Det var inga rum som det brukar vara pa nattag sa alla lag i samma vagn vilket gjorde att jag var helt overtygad om att nagon skulle komma och sno vara vaskor och gjorde att jag inte kunde sova sarskilt gott och att jag lag med min handvaska som huvudkudde. Fonstret som var precis vid mitt huvud gick inte att stanga helt sa det blaste pa mig hela natten och eftersom det redan var svinkallt eftersom det inte fanns nagon varme och det var svinkallt ute sa var jag nastan dod nar vi val var framme och det tog manga timmar innan jag kande mig varm igen. En kul grej med tagresan var dock att en kille som jobbade pa vart hotell var pa samma vagn som vi och kunde hjalpa oss med att saga till nar det var dags att ga av.

Vi bodde pa ett himla mysigt hotell som hade en restaurang pa sin innergard dar det fanns trad och apor och gott te (ja ni laste ratt, jag, te, mm) men inte sarskilt god mat eller frukost.. Billigt var det iaf.

Pa julafton kollade vi in Taj Mahal och Agra fort och jag kopte ett halsband till mig sjalv i julklapp. Pa kvallen at vi middag och drack King Fischer pa ett stalle hyffsat nara hotellet som hade gryyymt god mat. Lammkebab och linsgryta blev det.

Var cyckelrikschaforare som vi hade forsta dagen blev var standiga chauffor var vi an skulle och han var himla trevlig och inte alls sadar jobbig som de brukr vara. Sista dagen tog han med oss hem till hans familj dar vi fick dricka te i hans hus med hans familj. De bodde allihopa i ett rum utan el och med tva kokplattor som var drivna av gas och en sang. Barnen sov pa golvet.
Hans ena dotter malade min hand med henna och de andra kladde mig i fina plastsmycken och en sadan dar fin grej som de har i pannan och som glittrar.
Nu ar vi i delhi och vi kom hit igar. Hotellet vi bor pa skulle vara lugnt och fridsamt stod det i  lonely planet men tyvarr sa bygger de om och bankar i vaggar fran tidig morgon till sen kvall sa jag vet just inte riktigt om jag tycker att det ar sa lugnt anda. Aja, om en vecka sover jag i min egen varma och lugna sang sa det galler att passa pa att njuta av kaoset och livet i den har staden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0